guatemala-matigol.reismee.nl

De eerste week in Guatemala!

Wanneer ik dit schrijf is het zaterdagavond en hebben we er een hele lange, drukke, gezellige week gehad waarin we heel veel nieuwe dingen hebben gezien, gehoord en geproefd. Deze week was voor ons echt een oriëntatieweek en we hebben echt kennis gemaakt met zoveel verschillende dingen, mensen, gebruiken en natuurlijk onze toekomstige projecten. Afgelopen zondag (5-01) hebben we Christian, Fernando en Hans ontmoet voor het eerst en hebben we verder niet zo heel veel gedaan. Maandag een documantaire gezien over Guatemala, zodat we de cultuur en geschiedenis ook wat beter gaan begrijpen! Dinsdag (06-01) zijn we bezig geweest met het voorbereiden voor de week erna, project Funda Bien, waar we zullen gaan werken/spelen met gehandicapte kinderen/jongeren. Leuk om te zien dat we met de voorbereidingen al wel op één lijn zaten! Woensdag hebben we voor het eerst project Matigol bezocht, het is echt geweldig wat ze daar in die community van Rudolf Walter al kunnen betekenen voor zoveel kinderen. Er zijn namelijk 18 weeshuizen met +- 10 kinderen per huis, een kantoor, een school en natuurlijk de sportvelden! Fijn om te zien waar we de komende maanden zullen gaan werken. Donderdag hebben we samen met Christian en Fernando (gymleraren bij project matigol) het sportcomplex van Xela bezocht en hier lekker gesport met z’n allen, erg gezellig en vooral heel warm J. Vrijdag zijn we samen met Josan, Christian en Fernandoo naar de sportwinkel geweest om spullen te kopen voor project Matigol, van het donatiegeld wat wij hadden opgehaald. Geld dat direct wordt omgezet in praktische materialen, waar ze weer een hele poos mee vooruit kunnen! En we hebben elke middag van 13.00 tot 18.00 Spaanse les gehad, heel intensief maar we hebben al wel heel veel geleerd, ook wel handig wanneer we gaan beginnen bij de verschillende projecten volgende week. Maar nu is het weekend en gaan we een beetje bijkomen,

Hasta Lluego,

Anne

p.s. onze persoonlijke blogs kunnen jullie hier vinden:
htto://.hannekeinguatemalaa.waarbenjij.nu